Samassa yhteydessä Vatikaani tunnustaa, että neljänsadan vuoden takainen Galileo Galilein leimaaminen pakanaksi oli virhe. Samoin Darwinin evoluutioteoria saa Funesilta synninpäästön. Näin ollen Kirkko ei enää kiellä evoluutioteoriaa ja avaruudessa voi olla synnitöntä elämää, toisin kuin ihminen, jolla on perisynti. Aatamin ja Eevan mokailut koskevat siis vain ihmistä. Maan ulkopuoliset älyt (osa heistä) ovat olleet niin viisaita etteivät ole langenneet syntiin, vaan ovat pystyneet välttämään perisynnit ja nousemaan nopeasti korkean ja harmonisen älyn tasolle - tällaisia älyjä voimme pitää enkeleinäkin.
Eräs kirkkoherra (en nyt muista kuka) sanoikin kerran, että enkeli ja ns. avaruusolennot voivat olla sama asia, muinoin heitä vain kutsuttiin enkeleiksi ja nykyään avaruusolennoiksi - kyseessä on sama asia eri nimillä. Jos näin miellettäisiin laajemminkin, niin Raamatusta tulisi paljon mielenkiintoisempi. Näin uskoo myös Vatikaani, sillä Gabriel Funesin artikkeli julkaistiin Vatikaanin lehdessä otsikolla "Avaruusolennot ovat veljiäni" (Aliens Are My Brother). Kun kerta Vatikaani (Katolisen Kirkon johto) on näin julistanut, niin voiko enää Kirkko laittaa vastaan Darwinille ja tieteelle.
Gabriel Funesin mietteitä:
Jos biologia ei olekaan vain Maahan liittyvä ainutlaatuinen ilmiö, tai elämä muualla eroaa biokemiallisesti meistä, tai saamme joskus yhteyden valtavassa avaruudessa esiintyvään älylliseen elämään, muuttuu meidän kuva itsestämme pohjia myöten.
Gabriel Funesin lisäksi Vatikaanissa on muitakin tähtitieteilijöitä, jotka puhuvat kummia siihen nähdän mitä Kirkon olettaisi puhuvan.
Vatikaanin astronomi Guy Consolmagno on lausunut muun muassa:
He (Maan ulkopuolinen äly) ovat jo keskellämme, ja Vatikaanin johtavat virkailijat ovat tietoisia siitä.
Malachi Martin puolestaan on vihjaillut kokeneensa useamman kuin yhden kohtaamisen Maan ulkopuolisen älyn kanssa. Kysyttäessä, miksi Vatikaani on mukana ulkoavaruutta tutkivissa projekteissa, hän paljasti salaisuuden.
Malachi Martin vihjailee:
Koska ne, jotka ovat korkeimmilla portailla Vatikaanin hallinnossa, ovat tietoisia, mitä tapahtuu avaruudessa, ja mikä meitä odottaa, mikä voi olla hyvin tärkeä lähimmän viiden, kymmenen vuoden aikana. Vatikaani myös haluaa valmistaa ihmiskuntaa tuleviin muutoksiin, siihen, mikä on odotettavissa.
Christopher Corbally on pohtinut:
Vaikka Kristus on alfa ja omega, ensimmäinen ja viimeinen, Hän ei välttämättä ole ainoa universumille puhuttu Sana, sillä meille puhuttu Sana ei poista mahdollisuutta, että myös toisille planeetoille olisi puhuttu vastaavanlainen Sana.
Vatikaani tuntuu siis tietävän yhtä ja toista maan ulkopuolisesta elämästä, jopa vihjailee, että kohtaamme lähivuosina Maan ulkopuolisen älyn. Tätä varten Vatikaanikin on sitten pikku hiljaa muuttanut Kirkon vanhoja käsityksiä. Ovatko vanhat käsitykset olleet pelkkää kulissia?
Uusin Vatikaanin kulissien raottaja on ollut itse Paavi Benedictus XVI. Hän kertoo kirjassaan, ettei Jeesus todellisuudessa syntynyt ajanlaskun alussa. Katolisen kirkon johtajan mukaan vapahtaja syntyi useita vuosia aiemmin.
Kirjassaan paavi kertoo laskuvirheen tapahtuneen noin 1500 vuotta sitten, kun munkki Dionysius Exiguus, kristillisen ajanlaskun isä, loi modernin kristillisen kalenterin. Tutkijat ovat jo vuosikausia käyneet keskustelua syntymän todellisesta ajankohdasta, ja arveluja nykytulkinnan epätarkkuudesta on esitetty aiemminkin.
Paavin kannanottoa aiheeseen voidaan kuitenkin pitää suhteellisen poikkeuksellisena ja se onkin ylittänyt uutiskynnyksen ympäri maailmaa. Kirjassaan Benedictus XVI kajoaa myös muihin Jeesuksen syntymää koskeviin näkemyksiin. Hänen mukaansa Jumalan pojan syntymää eivät todistaneet härät, aasit tai mitkään muutkaan eläimet, vaan nämä on lisätty tarinaan jälkikäteen.
Tällaiset lausunnot kyllä heikentävät entisestään Raamatun paikkaansa pitävyyttä. Tuhansia vuosia on korostettu, että Raamattu on virheetöntä Jumalan sanaa. Nyt kumminkin itse Paavikin on alkanut sanoa ettei ne jutut ole täysin niin kuin ne ovat kirjoitettu Raamattuun. Kohta Paavi varmaan myöntää Jonas Gardellin olleen oikeassa. Gardellin mukaan ainoa mitä voimme todella tietää oikeasta historiallisesta Jeesuksesta, jonka oikea nimi ei muuten edes ollut Jeesus vaan Joosua, on se, että hän oli rutiköyhä, lukutaidoton ja koditon, lyhyt ja hampaaton mies, joka opetti ihmisiä pari kuukautta ja joka lopulta teloitettiin rikollisena. Ei mitään sen enempää.
Viekö Paavin jutut myös pohjan joululta, ei ollutkaan heinillä härkien jne. ja mikä vuosi nyt onkaan, jos ei kerta vuosi 2012. Ajanlasku on aloitettu Jeesuksen syntymästä, montako vuotta kohta hyppäämme yli? Onko kohta koko Jeesusta ollutkaan (jolloin Raamattukin lahoaa käsiin)? Pitäisikö meidän unohtaa koko joulu ja palata vanhan kunnon Saturnalia-perinteeseen?
Toisaalta joulun muuttuminen saturnaliaan helppottaisi varmaankin koulujen joulujuhlaa, kun nykyään keskustellaan, saako joulujuhla olla uskonnollinen jne. Mikäli joulua ei olisi, niin silloin ei tarvitsisi miettiä joulujuhlien uskonnollisuutta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti