keskiviikko 7. syyskuuta 2022

Kaksoisolennot

Evoluutio heittää palapelin paloja ilmaan ja katsoo, miten palat asettuvat, kun palaset putoavat maahan. Kun tarpeeksi monta kertaa toistaa tämän, niin voiko palaset suunnilleen pudota samoin, kuin joskus aiemmin?

Identtiset kaksoset näyttävät samoilta, mutta niin voi näyttää myös he, jotka eivät ole sukua keskenään. Itse olen nähnyt erään sukulaiseni kaupassa, vaikka tiesin, että hän on satojen kilometrien päässä - ei voinut olla hän. Eihän se ollutkaan sukulaiseni, mutta näytti häneltä.

Toinen erikoinen tilanne tapahtui eräässä koulussa. Aamulla kouluun tuli joku vieraileva ryhmä, joka tutustui kouluun ja kierteli koulun tiloja. Näin heti aamulla, että siinä ryhmässä on yksi henkilö, joka muistutti paljon minua.

Päivällä, kun istuin koulun ala-aulassa, niin tämän vierailevan ryhmän opas tuli sanomaan minulle, että tule tuonne missä on muutkin. Se oli hämmentävä tilanne. Pari sekuntia tämä henkilö tuijotti minua ja sitten sanoikin, että sinä et taidakaan olla se, jonka luuli minun olevan. Juu, enpä ollut. Tiesin heti, että kehen sekoitti minut. Sen jälkeen en ole törmännyt "kaksoisolentooni".

Finntop5: Kaksoisolennot

3 kommenttia:

  1. Itse luulin joskus nähneeni vanhan luokkani kaksoisolentoja, kun oltiin oman luokkamme kans vierailemassa eräässä ydinvoimalassa; mutta totuus olikin että se olikin sattumalta mun vanha luokka oikeesti, saatuani varmuuden kun kysyin myöhemmin yhdeltä vanhalta luokkalaiseltani facebookissa olivatko samana päivänä samassa paikassa kuin me..

    Suoranaisia kaksoisolentoja en ole tainnut koskaan nähdä, mutta välillä tulee vastaan ihmisiä jotka muistuttaa ällistyttävän paljon jotain kenet tuntee. Hävetti joskus kun tuijotin iltalenkillä jotain tyyppiä liian pitkään, koska se näytti vielä kolmen metrin päästäkin ihan mun pikkuveljeltä, olin jo valmiina morjestaan iloisesti, mut sit tajusin ettei se ollutkaan mun veli..

    VastaaPoista
  2. Onhan se niin että kun populaa tallaa pallollamme niin uskon että jokaisella on se "kadonnut kaksonen" Aina vitsaillaan että hei katsos tossa sun kadonnut kaksosesi on.
    Geenilotto on jaettuna, ja perimät, mutta miten ympäristö muovaa ihmistä?
    Kyllähän suomalaisissa suvuissa kiertää perunanenät, korkeat otsat etc.
    Helposti voi tunnistaa sitten että omenat ei vieri kauas puusta.

    Luin tuon jutun hesarista, alkoi kiinnostamaan, ja aloin miettimään olen kerran koennut aika awkwardin tunteen, palatessani töistä ihmisvilinässä vastaan käveli samoissa vaatteissa oleva, molemmilla oli erikoinen kesämekko ja olin pitänyt omaani suht ainutlaatuisena.
    Niin vain tutut helemat paukku vastaan ilman jaffoja.
    Mielenkiintoinen näyttely I'm not a look-alike!

    Myös äänet voi periytyy kun soitin ystävälleni(lankapuhelin) ja ihmettelin miksi hän on niin weird, kerroin mitä viikonloppuna tapahtui sekä pojista ja yhä ihmettelin hänen regointiaan, lopetin sitten puhelun ja pian ovellemme tuli tämä ystäväni ja kieri naurussaaan juttelit mun äidin kanssa!

    Olen itse alkanu puhumaan vieraalle ihmiselle, kun sivusilmäilin tossaha se kaverini on, kun tajusin ei halloo se on joku muu, miten voi olla noin samanoloinen hiuksia myöten vaatteetki samanväriset.

    Yläasteella tuli identtiset kaksoset luokalleni.
    He hertoivat että aina toinen kaksosista on heikompi näin olleen heikompi oli se joka katsoi kieroon rilleilläkin ja sairasteli.
    Tiedätkö sanonnan naimanaamat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika harvoin olen kuullut naimanaamoista. Naimanaamat on näemmä onnellisia =)

      Poista