lauantai 2. maaliskuuta 2013

Taivaallinen perhekeskustelu

Olen Taivaallisen temppelin Taivaan portit -nimisen baarin unisex-vessassa. Vessa on suuri, jossa on monia pönttökoppeja ovilla varustettuna ja käsien pesu tapahtuu koppien ulkopuolella lavuaarien luona.

Pestessä käsiäni, kuuntelen kun joku ähkii yhdessä kopissa ja selvästi maalaa posliinia. Tästä alkaa mielenkiintoinen keskustelu, en näe keitä kopeissa on, eikä kopeissa olevat näe minua tai muita toisissa kopeissa olevia. Jään kuuntelemaan keskustelua, jonka aloittaa tämä huonovointinen posliininmaalaaja.

"Voi Pyhä Pietari tätä oloa... ja ei ole edes paperia tässä kopissa! Onks siinä viereisessä kopissa lainata mulle paperia?"

Viereisessä kopissa oleva vastaa:
"Täällä on, työnnän rullan väliseinän ali."

"Kiitos, ketä voin kiittää, kuka sä olet, joka antoi tämän paperirullan?" - kysyy posliininmaalaaja.

"Eipä kestä kiittää ja mä olen Jumala, kukas sä olet, jolla kuulostaa olevan huonovointisuutta?"

"Mä olen Jeesus... mut jos sä olet Jumala, niin silloinhan sä olet Isäni... Isä täällä on Poikasi Jeesus."

"Jeesus, mitä sä täällä teet!"

"Isä, samaa voisin kysyä sulta."

"Isä, tämä on hiukan kiusallinen tilanne, mutta unohdetaan se miksi me olemme tänne eksyneet" - Jeesus jatkaa.


Tässä vaiheessa keskusteluun liittyy kolmas osapuoli, Jeesuksen kopin toisella puolen kopissa oleva liittyy keskusteluun:


"Anteeksi Jeesus ja Jumala, mut olen nyt kuunnellut teitä ja musta tuntuu, että olen sukua teille."

"Kukas sä olet sitten?" - Jeesus kysyy.

"Olen Saatana eli Lucifer."

"Älä saatana, oletko sä Lucifer! Ei ollakaan nähty vähään aikaan." - Jumala tuumaa.

"Jeesus, kuis sä olet tuossa kunnossa?" - kysyy Lucifer.

"Tuuttasin liikaa Sinistä enkeliä."

"Mitä, oletko sä kuksinut enkelin kanssa!" - Jumala huudahtaa.

"Ei Isä, sä olet nolo. Sininen enkeli on juoman nimi, join vähän liikaa."

"Jeesus ja Jumala, oletteko koskaan miettineet tuota teidän Isä-Poika -suhdetta? Eikös se ole vähän sekava kuvio" - Lucifer haastaa.

"Selitä tarkemmin. Miten niin sekava?" - Jeesus kysyy.

"Historian kirjat kertovat, että Jumala laskeutui lihaksi Jeesuksena ihmisten joukkoon. Näin ollen Jumala ja Jeesus ovat samaa persoona, Isä ja Poika yhdessä. Jeesus on Isänsä, eli Jeesus on Jumala, joka on samalla itsensä Poika. Eikös tämä ole teidänkin mielestä vähän sekavaa?"

"Tuo on kyllä totta, mä Jeesus olen Jumalan yksi persoona. Tämä meidän perhekin on muutenkin niin sekava. Historian kirjat kertovat myös Luciferin olevan mun veljeni, vaikka mua sanotaankin Jumalan ainoaksi Pojaksi. En siis olekaan Jumalan ainoa Poika, koska mulla on veli, sä Lucifer. Jumala, onko sulla tähän jotain sanottavaa?"

"Pojat, olette kummatkin Poikiani, mutta Luciferilla oli aikoinaan niin paha ADHD, että päätin olla mainitsematta julkisesti Luciferin yhteyttä muhun."

"Kun Jumala on Isäni ja Lucifer on veljeni, silloinhan Lucifer on myös Jumalan veli ja Jeesukselle eli mulle Setä, koska olen siis samalla Poika ja Isä sekä Lucifer on tälle multipersoonalle veli sekä setä."

"Isä, kuka on äitimme ja missä hän, et ole koskaan puhunut äidistä eli vaimostasi." - tokaisee Lucifer.

"Isä, olemmeko adobtoituja?" - Jeesus jatkaa.

"Mulla ei ole kommentoitavaa äidistänne ja tämä baarin vessa ei olisikaan oikea paikka puhua siitä aiheesta."


Tässä vaiheessa keskusteluun liittyy neljäs osapuoli, Jumalan kopin toisella puolen kopissa oleva liittyy keskusteluun:


"Anteeksi, kun näin keskeytän teidän perhekeskustelun, mutta musta tuntuu, että mäkin olen osa teidän perhettä"

"Kuka ihme sä sitten olet?" - Jumala kummastelee.

"Olen Pyhä Henki, Jumalan kolmas persoona eli osa sua."

"Älä sä nyt enää sekaannu tähän soppaan, eihän tästä ota muuten enää kukaan selvää. Nyt jo Jeesus ja Jumala tavallaan puhuvat itselleen skitsofreenisesti, ollen yks ja sama persoona. Siitä ei tule mitään, jos siihen sekaantuu vielä Jumalan kolmas persoonakin. Pysy sä vaan nyt hiljaa ja poissa näkyvistä." - tiuskii Lucifer.

"Pojat, nyt kun olemme täällä yhdessä, niin mennäänpä ottamaan vielä muutamat paukut tuonne baarin puolelle." - Jumala toteaa.

"Jeesus ei sitten enää juo tänään Sinistä enkeliä, en ala sammunutta Jeesusta raahaamaan pitkin Paratiisia." - Lucifer huomauttaa.

"Kai saan veden muuttaa viiniksi?" - Jeesus kysyy lopuksi.


Olin pessyt ylipitkään käsiäni ja kuunnellut tätä mielenkiintoisaa keskustelua baarin vessassa. Katselen peilin kautta kun, kolmen pönttökopin ovet avautuvat ja yllätyn, koska Jumala näyttikin uhkean kurvikkaalta naiselta, mutta Jumalalla oli möreä miehen ääni.


Kolmikon poistuttua baarin vessasta, kuulen eräästä kopista nyyhkytystä. Menen sen kopin ovelle koputtaen:


"Onko siellä kaikki hyvin?"

"Haluan olla yksin ja rauhassa..."


Tajusin äänestä, että Pyhä Henki siellä nyyhkytti laskuhumalassaan, koska Jumala, Jeesus ja Lucifer eivät olleet huolineet häntä mukaan. Jätin Pyhän Hengen rauhaan ja menin baarin puolelle.

Kuka minä sitten olen, joka kuunteli tämän keskustelun vessassa? Taidan olla vain joku randomi Paratiisin asukas, joka eksyi samaan aikaan baarin vessaan Jumalan, Jeesuksen, Luciferin ja Pyhän Hengen kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti